Situatia la Aro Campulung este in continuare dificila, desi uzina a reinceput sa produca de la jumatatea lui martie. “Am reinceput productia, dar nu pot sa spun ca cele 50 de automobile sau 100 pot debloca situatia de la Aro“, ne-a declarat Gheorghe Apostu, liderul de sindicat de la uzina argeseana. El ne-a mai spus ca angajatii spera ca in aceasta saptamana (cand Cross Lander le prezinta dealerilor americani trei modele noi de Aro) situatia sa se imbunatateasca. Potrivit lui Apostu, Aro produce in medie 50 de automobile pe luna, dar pentru a-si achita datoriile catre furnizori, catre bugetul de stat si catre propriii angajati ar trebui sa produca lunar 200 de automobile.
In prezent, Aro se afla in proces de reorganizare judiciara fiind la un pas de faliment. De-abia dupa ce Aro a intrat in faliment, proprietarul societatii, firma americana Cross Lander, a venit cu 1,5 milioane de dolari pentru a plati o parte dintre datoriile restante, ne-a mai spus Apostu. El spera ca John Perez, directorul general al Cross Lander, a venit cu acesti bani pentru ca “ a avut interesul ca Aro sa functioneze, si nu interesul de a da mai tarziu statul roman in judecata“. Recent, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a prelungit pana la 3 iunie termenul pana la care Cross Lander trebuie sa indeplineasca obligatiile prevazute in contractul de privatizare. Compania trebuia sa achite pana la 5 ianuarie 2005 trei milioane de euro reprezentand capital de lucru si sa faca dovada unor investitii de mediu in valoare de 600.000 euro si a unor investitii tehnologice de 1,4 milioane de euro. In afara acestor obligatii, investitorul urma sa achite si contravaloarea de 2,7 milioane de euro a Fabricii de Scule si Matrite pe care a instrainat-o ilegal.