Procurorii Parchetului Instantei Supreme verifica legalitatea contractului de vinzare-cumparare a actiunilor societattii ARO Cimpulung Muscel de catre firma americana Cross Lander, precum si modul in care s-au respectat clauzele contractuale. "Procurorii au in vedere atit cercetarea modului de incheiere la data de 26 septembrie 2003 a contractului de vinzare-cumparare a actiunilor ARO SA catre firma americana Cross Lander, reprezentata de John Perez, cit si activitatea desfasurata postprivatizare, in legatura cu respectarea clauzelor contractuale, in special cele referitoare la instrainarea activelor care concura la realizarea obiectului de activitate al ARO SA ", sustin procurorii.Totodata, Ministerul Public afirma ca in dosar nu s-a inceput urmarirea penala, verificarile se afla in faza initiala de stringere si analiza a documentatiei Autoritatii Nationale pentru Control, urmind a se stabili daca au fost comise fapte de natura penala.
Cross Lander a achizitionat in septembrie 2003 de la fosta Autoritate pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului pachetul majoritar de actiuni detinut de stat la ARO. Firma americana s-a angajat sa achite 15,8 milioane de dolari pentru pachetul de actiuni si pentru investitii, la care se adauga alte 11,4 milioane de dolari in contul datoriilor si creditelor comerciale ale uzinei. ARO a intrat recent in reorganizare judiciara in urma cererii a peste 500 de disponibilizati din cadrul uzinei, carora li s-au adaugat si citeva firme la care societatea are datorii. Potrivit Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS), actionarul majoritar trebuia sa achite, pina la 5 ianuarie anul acesta, trei milioane de euro reprezentind capital de lucru si sa faca dovada unor investitii de mediu in valoare de 600.000 euro si a unor investitii tehnologice de 1,4 milioane de euro. In afara acestor obligatii, investitorul urma sa achite si contravaloarea de 2,7 milioane de euro pentru Fabrica de Scule si Matrite pe care a instrainat-o. Potrivit AVAS, aceasta facea parte din fluxul viabil de fabricatie, iar prevederile contractuale interzic vinzarea acestor active.
Ulterior preluarii ARO, firma inregistrata in Miami a anuntat ca va construi la Cimpulung un model nou de autovehicul, care ar urma sa fie comercializat pe piata americana.